Etkinlik Adı: Yiyerek Renklenip Büyüyoruz
Yaş Gurubu:60-72 ay
Kazanım Ve göstergeleri:
Bilişsel,
Kazanım 1=Nesne olay ya da duruma dikkatini verir.
Gösterge: Dikkat edilmesi gereken nesne durum olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne durum olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 4= Nesneleri sayar.
Göstergeleri: İleriye geriye doğru birer birer sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneleri gösterir.
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
Sıra bildiren sayıyı söyler.
Kazanım 8= Nesne veya varlıkları özelliklerine göre karşılaştırır.
Göstergeleri: Nesne veya varlıkların rengini, şeklini, büyüklüğüne, uzunluğuna ve kullanım amaçlarını ayırt eder, karşılaştırır.
Kazanım 9= Nesne veya varlıkları özelliğine göre sıralar.
Göstergeleri: Nesne, varlıkları uzunluklarına, büyüklüklerine, miktarlarına, ağırlıklarına, renk tanımına göre sıralar.
Kazanım 11= Nesneleri ölçer.
Göstergeleri: Ölçme sonucunu tahmin eder.
Standart olmayan birimlerle ölçer.
Ölçme sonucunu söyler.
Ölçme sonucunu tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.
Standart ölçme araçlarının neler olduğunu söyler.
- En uzun tırtıl üzerinde yazan rakam aracılığıyla ölçülür.
-Çocuklar tırtıllara sırayla yemek yedirerek en uzun tırtılı ölçer.
**Bu etkinlik 2. ve 11. matematik guruplarıyla beraber yapılmıştır.
Yaş Gurubu:60-72 ay
Kazanım Ve göstergeleri:
Bilişsel,
Kazanım 1=Nesne olay ya da duruma dikkatini verir.
Gösterge: Dikkat edilmesi gereken nesne durum olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne durum olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 4= Nesneleri sayar.
Göstergeleri: İleriye geriye doğru birer birer sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneleri gösterir.
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
Sıra bildiren sayıyı söyler.
Kazanım 8= Nesne veya varlıkları özelliklerine göre karşılaştırır.
Göstergeleri: Nesne veya varlıkların rengini, şeklini, büyüklüğüne, uzunluğuna ve kullanım amaçlarını ayırt eder, karşılaştırır.
Kazanım 9= Nesne veya varlıkları özelliğine göre sıralar.
Göstergeleri: Nesne, varlıkları uzunluklarına, büyüklüklerine, miktarlarına, ağırlıklarına, renk tanımına göre sıralar.
Kazanım 11= Nesneleri ölçer.
Göstergeleri: Ölçme sonucunu tahmin eder.
Standart olmayan birimlerle ölçer.
Ölçme sonucunu söyler.
Ölçme sonucunu tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.
Standart ölçme araçlarının neler olduğunu söyler.
Öğrenme Süreci:
-Ölçme konusundan sonra öğretmen daha önce hazıladığı tırtılları çocuklara gösterir ve incelemeleri için fırsat verir.
- "Bu iki tırtılımız büyümek istiyor yemek yiyerek büyüyecekler en hızlı hangisi büyüyecek hadi bakalım." der
- Tırtılların yemek yedikçe uzadığı söylenir.- En uzun tırtıl üzerinde yazan rakam aracılığıyla ölçülür.
-Çocuklar tırtıllara sırayla yemek yedirerek en uzun tırtılı ölçer.
**Bu etkinlik 2. ve 11. matematik guruplarıyla beraber yapılmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder