Ana içeriğe atla

DOĞA İLE MATEMATİK

 Yaprakların içindeki damarlar çocuklar ile sayılabilir. Yaprakların boyutları ile içindeki damar sayıları birbiri ile ilişkilendirilebilir. Bahçeden edindiğimiz çeşitli bitkilerin sapları ile geometrik şekiller oluşturulabilir. Matematiksel semboller artı ve eksi şeklinde oluşturulabilir.
Çocukların büyüklük küçüklük algısını oluşturmak için farklı boyutlarda taşlar toplandı. Büyüklüklerine göre bu taşlar ayrıldı, sınıflandırıldı. Bu sınıflandırmayı çocuklara daha iyi aktarmak için bir taş oyunu oluşturabiliriz. Ornegin buyuk ve küçük taşları birleştirerek şekiller (daire ev ve benzeri şeyler) oluşturulabilir veya sayılarda yapılabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PİPETLE KAĞIT TAŞIMA OYUNUMUZ

YANSITICI GÜNLÜK

Ölçme ile ilgili etkinliğimiz

Etkinlik Adı: Yiyerek Renklenip Büyüyoruz Yaş Gurubu: 60-72 ay Kazanım Ve göstergeleri: Bilişsel, Kazanım 1=Nesne olay ya da duruma dikkatini verir. Gösterge: Dikkat edilmesi gereken nesne durum olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne durum olayı ayrıntılarıyla açıklar. Kazanım 4= Nesneleri sayar. Göstergeleri: İleriye geriye doğru birer birer sayar. Belirtilen sayı kadar nesneleri gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. Sıra bildiren sayıyı söyler. Kazanım 8= Nesne veya varlıkları  özelliklerine göre karşılaştırır. Göstergeleri: Nesne veya varlıkların rengini, şeklini, büyüklüğüne, uzunluğuna ve kullanım amaçlarını ayırt eder, karşılaştırır. Kazanım 9= Nesne veya varlıkları özelliğine göre sıralar. Göstergeleri: Nesne, varlıkları uzunluklarına, büyüklüklerine, miktarlarına, ağırlıklarına, renk tanımına göre sıralar. Kazanım 11= Nesneleri ölçer. Göstergeleri: Ölçme sonucunu tahmin eder. Standart olmayan birimlerle ölçer. Ölçme sonucunu söyler....