YÖNERGE: Çocukların bölme kavramına hakim oldukları varsayılarak sınıfa materyaller getirilir ve sonra çocuklara "Bugün paylaştırmanız için bir pizza getirdim ama nasıl eşit şekilde paylaştırmam gerektiğini bilmiyorum. Bana yardım eder misiniz?" denir. Ayrıca kesilen pizza dilimleri kesilen kısımları dikkate alınarak eski haline getirilebilir. (Parça-bütün ilişkisi)
*Biz iki çocuk üzerinden pastayı sekize böldük ama bu sayı değiştirilebilir. Çocuklardan sekiz dilimlik pastayı iki çocuğa eşit şekilde paylaştırmaları beklenir.
İLGİLİ KAZANIMLAR:
Bilişsel Kazanımlar:
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Kazanım 2: Nesne/durum/olayla iligili tahminde bulunur.
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Kazanım 5: Nesne veya varıkları gözlemler.
Kazanım 15:Parça-bütün ilişkisini kurar.
Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir.
Dil Gelişimi:
Kazanım 7: Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
Bölme çalışmanız çok güzel olmuş. Üzerine paylaştırma da eklemişsiniz. Yalnız dilim pastaların üzerindeki resimler daha net ve büyük olabilirdi. Elinize sağlık
YanıtlaSil